Wikia

Miep Robert Jansen (Hoorn, 14 Juli 1957) is 1 van de 2 hoofdrol spelers van Harry & Miep. Miep Jansen word gespeeld door Tygo Gauw.

Over Miep Jansen

Miep Jansen is geboren op 14 Juli 1957 in de stad Hoorn. Toen Miep nog een kind was deed ze voor haar ouders en mensen in de buurt heel veel klusjes, dit vond ze zo leuk dat ze misschien wel een klein bedrijfje wou beginnen. In 1968 verhuisde Miep naar Jans Stad, en daar ontmoete ze in de jaren 70 Harry Jansen. In April 1981 begon zij met haar man Harry een bedrijf genaamd: J&J Tool BV. (Miep veranderde haar achternaam van de Jong naar Jansen in 1987) Het bedrijf bleef maar tot 1989 bestaan door te veel concurrentie en een te grote aantal van klantenverlies.

De aanval van de monteur

Op 15 Juli 2015 kwam er een monteur naar het huis van Harry & Miep Jansen om hun zwembad te repareren. Dit liep niet volgens plan omdat de monteur een betaling kreeg die hij/zij niet genoeg vond, door dit viel de monteur Harry aan een paar minuten later was de monteur weggevlucht. De politie van Jans Stad kon niks vinden dat hun zou leiden naar de monteur zelf of het bedrijf waar de monteur werkt.